360 Body Lift

Aşırı kilo kaybı sonrası sarkma ve deformitelerin düzeltilmesi hedeflenir.

360 Body Lift İle Yeni Bir Beden Değil "İçindeki Sen"

Tüm dünyanın mücadele ettiği sorunların başında gelen obezitenin, kişinin sadece fiziksel görünümünü olumsuz yönde etkilemekle kalmayıp birçok hastalığa da davetiye çıkartarak yaşam süresini kısalttığı artık çok bilinen bir gerçek. Diyet ve sporla kilo veremeyen hastalarda uygulanan obezite cerrahileri yani zayıflama ameliyatları, günümüzde yaygın olarak uygulanan bir nevi hayat kurtarıcı operasyonlardan. Zayıflama ameliyatlarının bilinen sonucu ise verilen kilolara bağlı olarak oluşan deri sarkmaları. Hatta bazen, hiç zayıflama ameliyatı olmamış hastalarda da sık sık kilo alıp vermeler, vücutta yaygın bozulmalara ve sarkmalara neden olabiliyor. 360 Body Lift, özellikle zayıflama ameliyatı sonrasında beklenen yoğun kilo kayıpları ile oluşan deri sarkmalarının tedavisinde kurtarıcı bir yöntem olarak karşımıza çıkıyor. Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi uzmanı Prof. Dr. Özay Özkaya, 360 Body Lift operasyonu hakkında merak edilenleri sizin için anlatıyor.

Obezite tedavisi sonrasında hızla verilen kilolara cildin aynı hızla adapte olamaması özellikle gövde bölgesinde dramatik değişikliklerin ve sarkmaların ortaya çıkmasına neden oluyor. 360 Body Lift operasyonu ile karın, kalça ve bel bölgesinde oluşan deri sarkmalarının tek seferde toparlanması sağlanırken aynı zamanda hastanın ideal karın/kalça oranlarına getirilmesi hedefleniyor.

360 Body Lift, bir şişmanlık tedavisi değildir.

360 Body Lift operasyonu bir şişmanlık tedavisi değil tam tersi obeziteyi yenmiş hastaların vücutlarının yeniden ideal form ve şekle getirilmesi ameliyatıdır. Belt lipektomi ya da Kuşak Germe olarak da adlandırılan 360 Body Lift operasyonu, tek ameliyatla; karın bölgesinin gerilmesi, gevşemiş karın kaslarının bir iç korse gibi dikilmesini, sarkmış genital bölgenin toparlanmasını, kalçanın kaldırılmasını ve hacimlendirilmesini kapsayan bir operasyondur. Ayrıca zayıflama ameliyatı sonrasında deri sarkması gelişen hastalarda da adeta kurtarıcı bir operasyon olarak sıkça uygulanır. 360 Body Lift operasyonu kesinlikle obez hastaları zayıflatma amacıyla uygulanmamalı ve obez hastalar öncelikle zayıflamaya teşvik edilmelidir.

Zayıflama ameliyatı geçirdim, sarkma ameliyatı ne zaman planlanmalıdır?

Zayıflama ameliyatları (Tüp mide, mide balonu, bypass ameliyatları vb) sonrasında hedeflenen kiloya ulaşılması kişiden kişiye değişse de genellikle 9-12 ay içinde gerçekleşmektedir. Sarkma ameliyatlarına başlamanız için hedeflenen kiloya ulaşmış olmanız ve bu kiloda en az 3 ay süresince sabit kalmanız gereklidir. Genellikle hastalar zayıflama ameliyatından 6/8 ay sonra oluşan sarkmalar nedeniyle panik olup doktorlarına başvururlar ve hemen germe ameliyatı olmak isterler. Oysa vücudumuzun verilen kilolara adapte olması ve yapacağımız germe ameliyatının sonuçlarının daha kalıcı olmasını sağlamak için bu süre yeterli değildir. Bu nedenle biz Plastik Cerrahlar germe ameliyatlarında başarılı ve kalıcı sonuçları alabilmek için zayıflama ameliyatı sonrasında en az 1 yıl geçmiş olmasını ve hastanın hedef kilosunda en az 3 ay sabit kalmış olmasını isteriz.

Eyvah, vücudumun her yeri sarktı, nereden başlayacağız?

Öncelikle endişe etmeyin çünkü yüksek miktarda kilo kaybeden hastalarda, hızlı ve yoğun kilo kaybına bağlı esnekliğini kaybeden deri dokusu nedeniyle çoğu hastada tüm vücut bölgelerinde (Kol, meme, karın, sırt, kalça, bacak) sarkma oluşmaktadır. Ameliyat planlamasına kişiyi ayrıntılı şekilde muayene etmekle başlıyoruz. Muayene ile hangi ameliyatlara ihtiyacın olduğunu belirledikten sonra kişiye özel bir tedavi planlaması oluşturuyoruz. Planlanan sarkma operasyonlarını ortalama üçer ay ara bırakılacak şekilde bir yol haritası oluşturarak uyguluyoruz.

Tüm sarkma ameliyatları aynı anda yapılabilir mi?

Bu sorunun cevabı ne yazık ki, hayır. Unutmayın, nasıl ki bu kiloları bir günde almayıp bir günde hepsini vermediyseniz aynı şekilde bir günde tüm sarkmalarınızın tedavisi edilmesini beklememelisiniz. Çoğu hastada deformasyonların en fazla oluştuğu gövde bölgesinin toparlanmasına yönelik gerçekleştirilen 360 Body Lift’in ilk operasyon olarak tercih edilmesini öneriyoruz. Bu operasyon ile hastanın karın, kalça ve bacak yan bölgelerindeki sarkmaları tek seansta tedavi etmeyi amaçlıyoruz.

360 Body Lift operasyonu hakkındaki en genel bilgiler şu şekildedir.;

• 360 Body Lift, Plastik Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahlar tarafından yapılmalıdır. Tam teşekküllü hastane ortamında ve Genel anestezi ile uygulanmalıdır.
  • Hastalar çoğunlukla zayıflama ameliyatı sonrası yüksek miktarda kilo kaybetmiştir. Karın derisinde sarkma, deri katlantıları, genital bölgede sarkma, popo üstü bölgede kilo kaybına rağmen devam eden kalınlık, popoda sarkma ve düzleşme şikayetlerinden iki ya da daha fazlası bu hastalarda mutlaka vardır.
  • Operasyon süresi ortalama 6-8 saat arasında değişmektedir. Hastalar 2 gece hastanede misafir edilir. Ancak operasyondan sonraki gün hasta hemen ayağa kaldırılır ve hareket etmesi sağlanır. Operasyondan çıkarken hastaya giydirilen özel korseler, vücudun istenilen şekilde iyileşmesine yardımcı olurken aynı zamanda aşırı ödem oluşmasına da engel olur.
  • 360 Body Lift, acılı ve ağrılı bir ameliyat değildir, hastalar hafif ağrı kesicilerle süreci rahatlıkla atlatır. Sigara içen hastaların en az üç hafta öncesinde sigarayı bırakması gereklidir.

Obezite tedavisinde sıkça başvurulan zayıflama ameliyatları ile yüksek miktarda kilo kaybeden hastalarda, hızlı ve yoğun kilo kaybına bağlı esnekliğini kaybeden deri dokusunda oluşan sarkmaların tedavisinde tercih edilen germe ameliyatlarından biri olan 360 Body Lift, iyileşme süresi tahmin edilenden çok daha kısa, sonuçlar açısından ise hasta memnuniyeti oldukça yüksek bir operasyondur.

360 Body Lift Sonrası 2.Hafta

Post-Bariatrik Cerrahi